Vesti proaste: ar putea Facebook sa nu mai fie gratuit?

Ei spun ca zilele Facebook sunt numarate, ca noile generatii nu il mai folosesc si ca problema vietii private determina din ce in ce mai multi oameni sa-si stearga pentru totdeauna contul, dar realitatea este ca Facebook este inca una dintre principalele surse de stirile din lume si milioane de oameni continua sa il foloseasca pentru a ramane informati, si asta in principal pentru ca este gratuit.

In plus, tocmai au creat o criptomoneda care ar trebui sa fie o rivala cu dolarul, care promite sa ofere utilizatorilor o modalitate mai sigura de a-si efectua platile, ceea ce inseamna ca au planuri mari pentru viitor.

Cand Mark Zuckerberg si-a creat reteaua de socializare la facultate, ideea lui a fost sa ne ofere un instrument gratuit pentru a ramane conectati cu prietenii si familia noastra (chiar daca locuiau departe), de fapt, motto-ul lui era „Este gratuit si va fi mereu. ”, dar, acum ca motto-ul este diferit, Facebook l-a schimbat fara sa spuna nimanui, eliminand pentru prima data in mai bine de un deceniu acea referinta care indica utilizatorilor ca nu vor fi nevoiti sa plateasca un singur peso pentru a-si folosi serviciile.

Acum sloganul de pe pagina de start (pe care multi nu il vad pentru ca nu se deconecteaza niciodata) spune „Este rapid si usor” . Se presupune ca sloganul s-a schimbat la un moment dat intre 6 si 7 august, aratand clar ca platforma se schimba si prioritizeaza alte teme si caracteristici.

Business Insider mai spune ca Facebook tocmai a angajat un nou sef al afacerilor globale, Nick Clegg , care are o abordare de afaceri mai asemanatoare cu cea pe care o foloseste Apple pentru vanzarea de gadgeturi de lux.

Facebook nu vinde gadgeturi, dar in ultimele luni a devenit din ce in ce mai clar ca informatiile si datele despre utilizatori sunt cea mai valoroasa resursa pe care o avem astazi si care permite Facebook sa ramana un serviciu gratuit (advertiserii sunt motivul pentru care nu platiti nimic acum ). Odata cu scandalul de confidentialitate, acele informatii nu ar mai putea fi o „moneda” pentru Facebook.

Potrivit expertilor, Facebook nu a fost niciodata gratuit, pur si simplu, modul lor de incarcare a fost diferit, folosind date in loc de bani, iar daca asta se va schimba, costul actual pentru utilizatori (care este inexistent daca vorbim despre bani) s-ar putea schimba cu siguranta. .

In mai, parlamentul european a recunoscut ca partajarea datelor este in prezent o forma de plata, iar asta poate insemna ca Facebook trebuie sa-si schimbe abordarea fata de afaceri. In plus, ancheta a constatat ca sloganul Facebook nu era atat de clar, deoarece, in cadrul Politicii sale de platforma , exista o sectiune pe care scrie „nu garantam ca platforma va fi intotdeauna gratuita”.

Nici Zuckerberg, nici reprezentantii Facebook nu au comentat aceasta chestiune si, in afara schimbarii sloganului, nu exista nimic de spus ca vor incepe sa taxeze pentru serviciul lor, dar se pare ca expertii in acest subiect cred ca este ceva ce se va intampla la un moment dat.

YouTube si Spotify au inceput ca platforme gratuite si acum au profiluri speciale in care utilizatorii platesc pentru a avea un serviciu Premium sau pentru a avea acces la materiale si beneficii speciale, si exact asta s-ar putea intampla cu Facebook.

Nu inseamna ca te vor taxa pur si simplu pentru ca ai un profil pe platforma, ci ca ar putea crea o versiune „Premium” similara cu cea pe care o folosesc acum alte platforme, care ofera unele beneficii utilizatorilor lor in schimbul o plata, dar haide, va trebui sa asteptam sa vedem daca acea schimbare a sloganului este de fapt o dovada ca vor incepe sa ne taxeze, astfel incat sa ne putem hartui prietenii si sa citim in continuare stirile fara a fi nevoie sa cumparam un ziar sau daca este doar un zvon.

Cele mai noi articole
DIN ACEEASI CATEGORIE