Prezenta digitala puternica a brandurilor de lux de astazi a implicat milioane de oameni prin initiativa de a ramane acasa, designerii si casele de moda gazduind spectacole live si oferind cursuri si ateliere online. In timp ce industria cauta platforme inovatoare pentru a ramane la curent in timpul pandemiei globale, moda si luxul digital si-au gasit o casa putin probabila intr-un joc video popular – The Sims – aduc moda in spatiul virtual.
The Sims, un joc de simulare a vietii, ofera jucatorilor o realitate alternativa in care isi pot crea si guverna propria lor mini lume. Jucatorii creeaza personaje, sau Sim-uri, si determina cum traiesc, de la ceea ce poarta si cum arata casa lor, pana la ce job au si cu cine se intalnesc. Utilizatorii isi pot oglindi propria viata in joc sau pot trai indirect aventurile Sims-ului lor.
De la inceputurile sale in urma cu 20 de ani, jocul a evoluat foarte mult si se afla acum la a patra franciza. Multi se intorc la The Sims, in versiunea actuala si in versiunile mai vechi, deoarece serveste ca o doza sanatoasa de nostalgie si un ragaz virtual din criza globala actuala de sanatate. Remiza celui mai recent The Sims 4 este ca prezinta un aspect de a crea incredibil de detaliat, permitand utilizatorilor sa creeze personaje ultra realiste. Multi creativi au folosit functia complicata Create-a-Sim pentru a modela si pentru a implementa in joc unele dintre cele mai detaliate look-uri si accesorii de lux. Acesti creatori de continut personalizat variaza de la YouTuber la Simfluencer, cu profiluri Instagram complete dedicate design-urilor lor. In multe feluri, jocul actioneaza ca un dulap sau portofoliu virtual pentru creatorii Sims.
Dincolo de personalizarea utilizatorului, The Sims nu este strain de moda
Dezvoltatorii jocului au colaborat cu Jeremy Scott anul trecut pentru a crea un pachet de articole Moschino, plin cu imbracaminte de marca, articole de casa moderne si o noua cariera de fotograf de moda. Parteneriatul a venit in urma colectiei Moschino x The Sims, care a aparut in aprilie 2019. Cu toate acestea, aceasta colaborare unica nu este prima introducere a luxului in joc. De ani de zile, pasionati Simmers creeaza si impartasesc moda neoficiala pentru a anima jocul, de la curele Gucci pixelate din The Sims 3 pana la colaborari fictive Ugg x Dior. Calitatea si atentia meticuloasa la detalii observate in hainele personalizate virtuale actuale, fie ca este vorba despre o tinuta de podium sau o simpla pereche de cizme, vorbeste despre experienta si practica, deoarece multi creatori de continut personalizat fac asta de ani de zile.
Procesul real de generare a modei personalizate pentru joc este incredibil de plictisitor si complex. Cu diverse platforme necesare pentru a construi continut personalizat, de la o spranceana perfectă arcuita pana la o tinuta completa Chanel, nu fiecare Simmer este capabil sa creeze un personaj personalizat, uitandu-se in schimb la creatiile altor utilizatori. Sims a dezvoltat o modalitate convenabila si eficienta pentru creatorii de continut de a impartasi modele populare online, permitand jucatorilor din intreaga lume sa acceseze o multitudine de continut original, de la Dior din epoca John Galliano pana la conace de mai multe milioane de dolari. Aceasta abordare a partajarii continutului digital in joc de peste un deceniu, The Sims 3 Exchange si The Sims 4 Gallery oferind jucatorilor o modalitate mai usoara de a accesa continuat personalizat din joc.
Jocul video ofera, de asemenea, o iesire pentru ca oamenii sa detina practic piesa de moda care nu poate fi atinsa in viata reala. Creativii care produc hainele de designer pentru The Sims deschid lumea luxului, demonstrand ca nu trebuie sa traiesti intr-o capitala a modei sau sa detii cea mai noua Bottega pentru a fi parte din ea. Si nu se opreste doar la haine. De la saptamanile modei virtuale pana la gazduirea Galei Met din 4 mai (cand era programata sa aiba loc gala in viata reala), sunt create si locuri personalizate, astfel incat utilizatorii sa poata participa la evenimente exclusive din industrie, aratand cat de multifateta este lumea modei The Sims.
Cultura influencer a modei s-a dus si ea in spatiul virtual
Influenceri precum Lil Miquela sau Noonoouri au deschis calea pentru altii. Pentru The Sims, personaje precum Cleo Lirio si Queenie isi impartasesc vietile pe Instagram, prezentare in reviste virtuale si mersul pe piste pana la vizitarea familiilor si calatoriei prin lume. In timp ce expunerea pe retelele sociale poate face sa para exclusiva, in lumea Sims, este accesibila oricui. Utilizatorii pot controla naratiunea personajelor lor si fac din fanteziile lor o realitate virtuala.
Pe masura ce industria continua sa se adapteze pe fondul COVID-19, moda digitala pare sa fie urmatoarea frontiera. Designerii si marcile cauta in mod activ modalitati inovatoare de a organiza spectacole pe podium si de a-si prezenta cele mai noi colectii, intr-un efort de a ramane la curent in timp ce respecta politicile de distantare sociala. Pentru multi pasionati de Sims, moda digitala nu este nimic nou. Creatorii priceputi au prezentat look-urile designerilor pe pistele digitale de aproape doua decenii si nu dau semne de oprire.